برای شرکت در دوره ایمپلنت جهاد دانشگاهی تماس بگیرید

دندانپزشکی نیلی

Dental Best

بررسی کامپوزیت کر ایتالیا

کامپوزیت کر ایتالیا
آنچه در این مطلب می خوانید:

از روش های بهبود و اصلاح دندان ها و همچین ساختن لبخندی زیبا تر، استفاده از کامپوزیت کر ایتالیا است. در این روش لایه ای نازک بر روی دندان کشیده می شود بدون آن که نیاز به تراش دندان داشته باشد. در این مقاله ما به بررسی کامپوزیت و انواع آن به خصوص کامپوزیت کر ایتالیا می پردازیم با ما همراه باشید.

قیمت هر واحد کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی دنتال بست از واحدی 390 هزار تومان شروع می شود.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

کامپوزیت چیست؟

روشی که است که هم برای زیبایی و هم برای درمان برخی از مشکلات دندان در مراحل کامپوزیت دندان می توان بکار برده شود. برای کامپوزیت دندان ماده ای با استفاده از وسیله ای فرچه مانند بر روی سطح خارجی هر کدام از دندان ها کشیده می شود.

این ماده معمولا مخلوطی از ذراتی همچون گلاس ، کوارتز ، زرین آکریلک و … می باشد. همچنین ماده ی کامپوزیت خمیری شکل است که در بسته بندی هایی با رنگ تیره نگه داری می شوند جالب است بدانید که این ماده در مقابل نورسفت و قابل استفاده بر روی دندان می شود.

کامپوزیت کر ایتالیا فقط در زیبایی کاربرد ندارد برخی از مشکلات دندان مانند پر کردن فاصله ی دندان ها ، یکسان کردن اندازه ی دندان ها، رفع پوسیدگی و ساییدگی دندان بخاطر قورچه و … با کامپوزیت اصلاح می شوند.

کامپوزیت چیست ؟

کاربرد های کامپوزیت کر ایتالیا

کامپوزیت کر ایتالیا کاربرد های فراوانی دارد که در بالا هم به طور خلاصه بیان کردیم اما از دیگر کاربرد های کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مهم ترین و اصلی ترین کاربرد کامپوزیت پرکردن دندان بعد از عصب کشی، ترمیم دندان های آسیب دیده و به طور کلی رفع عیوب ظاهری دندان مانند  کامپوزیت دندان خرگوشی می توان نام برد.
  • کامپوزیت کر ایتالیا برای پر کردن فاصله ی بین دندان ها، یکسان کردن سایز دندان ها کاربرد دارد.
  • برخی از افراد بخاطر روشن کردن رنگ دندان ها و همچنین زیبایی لبخند از کامپوزیت بهره می برند.

مطالب پیشنهادی:

تفاوت های کامپوزیت با لمینیت ؟

  • ماندگاری
    لمینیت هم مانند کامپوزیت روشی برای زیبا کردن دندان بشمار می رود اما لمینیت نسبت به کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد. معمولا کامپوزیت طول عمری برابر با پنج الی هشت سال دارد، در حالی لمینیت نه الی شانزده سال بر روی دندان هایتان ماندگار است.
  • تراش زدن دندان
    در فرایند درمان با کامپوزیت کر ایتالیا، دندان ها تراش نمی خورند و از حجم آن ها کاسته نمی شود به طوری مواد کامپوزیت بر روی دندان قرار می گیرد. در حالی که در لمینیت لایه ی نازکی از دندان تراشیده می شود و سپس بر روی آن لمینیت انجام می شود. درست است که تراشیدن دندان ها خوب نیست اما در اغلب موارد ظاهر لمینیت زیبا تر است.
  • مقاومت
    مقاومت لمینیت بسیار بیشتر از کامپوزیت است همچنین رنگ پذیری و تغیر رنگ لیمنیت نسبت به کامپوزیت کمتر می باشد.

انواع کامپوزیت دندان

  • میکروفیل

از اصلی ترین مواد کامپوزیت های رزین هستند. این نوع از کامپوزیت بیشترین زیبایی را بر روی دندان به جا می گذارد. زیرا همانند مینای دندان صاف و شفاف می باشد.

میکروفیل ها جز ذرات بسیار کوچک بشمار می روند این باعث می شود که کامپوزیت تخلخل کمتری داشته باشد، همچنین بعد پالیش کردن براق تر بر نظر می رسد. ویژگی این نوع کامپوزیت مقاومت بالای آن در برابر شکستگی و آسیب پذیری بوده و دیرتر تغییر رنگ دادن آن و تجمع کمتر پلاکت ها می باشد.

  • نانوفیل

این نوع ماده برای کامپوزیت بسیار طبیعی نشان داده می شود و از نظر استحکام شبیه به میکرو هیدرید ها است. در حالی که قابلیت پولیش کردن رزین های نانوفیل بسیار بیشتر و بهتر از میکروهیبرید ها است. از نظر تغییر رنگ و زرد شدن این نوع ماده به اندازه ی میکروفیل ها نیستند.

 

  • میکروهیبرید

اندازه ی ذرات این نوع ماده از میکروفیل و نانو فیل بیشتر می باشد به همین خاطر ماندگاری رنگ در این نوع ماده نسبت به آن ها کمتر است. توجه کنید که همین بزرگ بودن ذرات این نوع ماده سبب استحکام بالای این نوع کامپوزیت شده است.

انواع کامپوزیت؟

انواع مارک های کامپوزیت

Bisco  : این نام شرکتی در آمریکا است که از مشهورترین شرکت های آمریکایی برای تولید کامپوزیت دندان می باشد. مواد کامپوزیت این کشور بر پایه ی هیدروکسید کلسیم می باشد که قابلیت فرم دهی بر روی دندان ها را بسیار آسان کرده است. همچنین مقاومت و استحکام آن از دیگر کامپوزیت ها بیشتر است.

Coltene : این شرکت یکی از جدید ترین تکنولوژی ها را در خصوص کامپوزیت دندان ارائه کرده است که بسیار به مینای دندان شبیه است. این شرکت سال های زیادی است که به ساخت کامپوزیت دندان با قیمت های مناسب می پردازد.

DMG Dental : از انواع مارک کامپوزیت میکرو می باشد که مقاومت آن خوب است.

Kerr : برند کر از مشهور ترین تولید کننده های کامپوزیت می باشد در ابتدا کامپوزت کر ایتالیا پر کننده دندان های خراب و پوسیده را عرضه می کرد که به علت کیفیت بالا و ماندگاری زیاد آن بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می کردند.

در سال های اخیر این برند کامپوزیت های رزین با قابلیت های فراوان تولید می کند. از ویژگی های رزین های این کامپوزیت کر ایتالیا می توان به انطباق رنگ ، مقاومت بالا در برابر سایش و شکستگی، استحکام قابل قبول، سازگاری بالا با بافت های لثه و دندان ، تنش برش کم ، قابلیت سفت شدن با سرعت زیاد ، و … اشاره کرد.

کامپوزیت کر ایتالیا هم اکنون از بهترین و پرکاربرد ترین کامپوزیت های دندان به شمار می رود.

قیمت کامپوزیت کر

هم اکنون با توجه به اینکه قیمت ها بالا و پایین های زیادی دارد نمی توان برای هیچ چیزی قیمت گذاشت که کامپوزیت کر هم از این قضیه مستثنی نیست. همچنین باید ابتدا دندان های شما بررسی شود و سپس قمیت نهایی را برای انجام کامپوزیت با برند کر را به شما ارائه دهند.

خرید کامپوزیت کر

شما می توانید این محصول را با قیمت های خوب و منصفانه از فروشگاه های اینترتی خریداری کنید.

سایر مطالب پیشنهادی:

  1. کامپوزیت دندان پوسیده
  2. کامپوزیت دندان کج
  3. کامپوزیت دندان فاصله دار

سایر برندهای کامپوزیت:

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟