برای شرکت در دوره ایمپلنت جهاد دانشگاهی تماس بگیرید

دندانپزشکی نیلی

Dental Best

بلیچینگ دندان در تهران

بلیچینگ دندان در تهران
آنچه در این مطلب می خوانید:

بلیچینگ دندان در تهران از جمله خدماتی است که همواره در بهترین مراکز دندانپزشکی از جمله بهترین مرکز بلیچینگ تهران ارائه می شود. سالم بودن دندان ها و سفیدی آن ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره و افزایش اعتماد به نفس دارد از این رو سلامت و زیبایی دندان به یکی از دغدغه های اصلی مردم می باشد.

برخی افراد به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عادات بد غذایی با زردی و تغییر رنگ دندان ها مواجه می شوند و برای درمان به مراکز دندانپزشکی مراجعه می کنند که دندانپزشک برای درمان بلیچینگ دندان را پیشنهاد می دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بلیچینگ دندان در تهران بپردازیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم دعوت می کنم با ماهمراه باشید.

مطالب پیشنهادی:

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یکی از خدمات و درمان هایی که در بهترین مرکز بلیچینگ تهران به صورت کاملا حرفه ای برای سفید کردن دندان ها به کار می رود. در طی فرایند این درمان رنگدانه های غیر طبیعی که در طی سالیان به دلایل مختلف به به سطح دندان ها چسبیده را از بین می برد. در این روش درمانی هر گونه لک و یا پلاک دندانی کاملا پاک و از بین می رود. پیشنهاد می شود مطلب کامپوزیت دندان غرب تهران را نیز مشاهده نمایید، زیرا کامپوزیت دندان نیز همانند بلیچینگ معمولا برای سفید کردن دندانها انجام می شود.

دندانپزشک برای این درمان از مواد شیمیایی مخصوص با غلظت بالا استفاده می کند و تنها در طی دو الی سه جلسه و در مدت زمان اندکی دندان های بیمار را سفید می کند. لازم است که بدانید بلیچینگ دندان تنها برای دندان های طبیعی به کار می رود و برای روکش ها و ایمپلنت از این روش استفاده نمی شود.

در بلیچینگ دندان هیچ موادی به ساختار دندان اضافه نمی گردد. بلکه تنها از طریق مواد مخصوصی که دندانپزشک در اختیار دارد فرایند سفید شدن دندان ها صوت می پذیرد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که میزان تاثیرگذاری بلیچ دندان به جنس دندان و میزان تغییر رنگ آن بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی: قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۲

انواع روش های بلیچینگ دندان در تهران؟

برخی افراد تصور می کنند که بلیچینگ دندان همان سفید کردن دندان است و هر دو مورد در واقع یک درمان هستند. اما این تصور کاملا اشتباه است و این دو مورد اگرچه با هدف سفید کردن دندان انجام می شود. اما هر کدام درمان های جداگانه ای بوده و تفاوت های زیادی نیز با هم دارند.

سفید کردن دندان یکی از درمان های ساده بوده که به روش خانگی نیز انجام می شود. ولی درمان بلیچینگ پیچیده تر و در عین حال کاربردی تر است و تنها توسط بهترین دندانپزشک بلیچینگ دندان در تهران انجام می شود.

بلیچینگ دندان چیست؟

آفیش بلیچینگ در بهترین مرکز بلیچینگ دندان در تهران

بلیچینگ دندان در کلینیک یا مطب  طرفداران زیادی دارد و افرادی زیادی برای این درمان به بهترین مرکز بلیچینگ دندان در تهران مراجعه می کنند. آنچه که موجب محبوبیت این روش درمانی در مطب شده است دستیابی به نتیجه دلخواه در کمترین زمان ممکن است.

بهترین دندانپزشک بلیچینگ دندان در تهران این روش درمانی را به صورت کاملا ایمن انجام می دهد. و برای سفید شدن دندان ها و دستیابی به نتیجه مورد نظر از مواد شیمایی نظیر هیدروژن پراکسید با غلظت بالا استفاده می شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای این فرایند درمان 2 الی 3 جلسه یوده و هر هر جلسه حدود 60 دقیقه زمان نیاز دارد.

  • پاور بلیچینگ

پاوربلیچینگ یکی دیگر از روش های نوین بلیچینگ دندان است که فرایند انجام ان به صورت سریع و فوری انجام می شود. در این درمان نیز از موراد شیمیایی با غلظت بالا استفاده می شود اما فرایند درمان تنها در یک جلسه به پایان می رسد.

این روش در مقایسه با روش قبلی مدت زمان اندک ماندگاری آن است و بیمار بعد از گذشت 3 سال بایستی مجددا برای بلیچ دندان به بهترین مرکز بلیچینگ دندان در تهران مراجعه کند.

  • بلیچینگ دندان در خانه

یکی دیگر از روش های بلیچ دندان هوم بلیچینگ یا بلیچینگ دندان در خانه است. برای انجام این کار به قالب دندان های خود نیاز دارید که بایستی توسط دندانپزشک ارتودنسی تهیه شود.

براساس این قالب، تری پلاستیک های نازک و شفافی را برای پروسه درمان بلیچینگ دندان در خانه تولید می گردد. بعد از دریافت قالب از دندانپزشک او چگونگی انجام بلیچینگ دندان در خانه را برای شما توضیح می دهد.

شما بایستی مواد بلیچینگ را داخل قالب قرار دهید و مدت زمانی که دندانپزشک به شما گفته قالب را بر روی دندان استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش درمان به دلیل این که غلظت مواد کمتر است ممکن است طولانی باشد و لازم باشد در هربار استفاده از قالب چند ساعت روی دندان شما بماند.

مراحل بلیچینگ دندان در بهترین مرکز بلیچینگ دندان در تهران

همانطور که پیشتر نیز گفتیم پروسه درمان بلیچینگ دندان نسبتا سریع است و از آنچه که تصور می کنید بسیار راحت تر است. برای انجام این درمان شما تنها روی صندلی دندانپزشکی دراز می کشید. دندانپزشک در طی دو الی سه جلسه دندان های شما را کاملا سفید می کند و هرگونه آثار لک و یا زردی بر روی دندانهایتان را پاک می کند.

مراحل انجام بلیچینگ در بهترین مرکز بلیچینگ تهران :

در بهترین مرکز بلیچینگ تهران مراحل زیر برای بلیچینگ انجام می شود:

1- جرم گیری دندان

  • در اولین مرحله دندانپزشک دندان های بیمار را مورد بررسی دقیق قرار می دهد و در صورتی جرم داشته باشد. ابتدا فرایند جرم گیری انجام می شود و دندان ها کاملا تمیز می شود.
  • برای دسترسی به تمامی سطح دندان های بیمار از یک وسیله مخصوص دندانپزشکی را برای باز مانده دهان بیمار استفاده می شود.
  • در این درمان از مواد مخصوصی از بافت لثه محافظت به عمل می آید. بر این اساس بافت لثه کاملا با ماده مخصوص پوسانده می شود تا مواد سفید کننده که غلظت بالایی نیز دارد به لثه آسیب نرساند.

2-مرحله ژل گذاری بر روی دندان

  • یک ژل سفید کننده که در ترکیب ان پراکسید هیدروژن به کار رفته را به مدت 15 الی 30 دقیقه بر روی دندان ها قرار می دهند.
  • برای فعال کردن موراد سفید کننده در ژلی که رو دندان قرار دارد از دستگاه لایت کیور یا لیزر استفاده می شود. به گونه ای که نور دستگاه بر روی ژل تابیده شده و هیدروژن پر اکسید فعال می گردد. این روش از درمان با نام بلیچینگ دندان با لیزر نیز شناخته می شود.

3- تکرار مرحله قبلی در صورت لزوم

  • ممکن است نیاز باشد که چند بار مرحله ژل گذاری بر روی دندان در مدت زمان 15 الی 30 دقیقه ای تکرار شود. در هر مرتبه انجام ساکشن کردن ژل، دندانپزشک میزان سفیدی دندان را چک می کند تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسد.
  • توجه داشته باشید که اگر دندان ها بیش از دارای لک و تیرگی باشد فرایند درمان در یک جلسه به اتمام نمی رسد. لذا بیمار بایستی در جلسه دیگری برای ادامه پروسه درمان به مطب مراجعه کنید.

4- مرحله نهایی

  • بعد ازاتمام فرایند درمان، دندانپزشک یک کیت بلیچینگ را به منظور استفاده در خانه و افزایش مدت زمان سفید بودن دندان ها در اختیار بیمار قرار می دهد.

مراحل انجام بلیچینگ دندان در تهران به قرار ذیل است:

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان ها می شود؟

قبل از این که برای درمان بلیچینگ دندان در تهران اقدام کنید لازم است که دلیل و عواملی که موجب تغییر رنگ و زرد شدن دندان شده است را بدانید. البته دندانپزشک قبل از انجام پروسه درمان علل تغییر رنگ را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. تا بهتر بتواند میزان و درجه ای که برای سفید کردن و بلیچینگ دندان لازم است را به کار ببرد.

در حالت کلی عللی که موجب تغییر رنگ دندان می شود را می توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم نمود. که در دسته اول عواملی که موجب تغییر رنگ دندان می شوند منشا داخل دندانی دارند. برای دسته دوم نیز تغییر رنگ دندان به دلیل منشا خارجی رخ می دهد. که در ادامه هر کدام رابه صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم:

1- تغییر رنگ دندان به دلیل عوامل خارجی

  • از جمله عوامل خارجی که در تغییر رنگ دندان تاثیر گذارند می توان به مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه اشاره کرد.
  • استعمال دخانیات و کشیدن سیگار و تنباکو، که هر چقدر مدت زمان بیشتری مصرف شوند، باعث تغییر رنگ بیشتر دندان خواهد شد.
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در زمره عوامل خارجی قرار دارد که موجب تجمع جرم و پلاک های دندانی می شود.

با کمک بلیچینگ دندان در تهران می توانید این تغییررنگ ها را کاملا برطرف کنید. در حالت کلی این روش درمان برای عوامل خارجی در تغییر رنگ دندان دارای تاثیر گذاری بیشتری است. بخصوص برای برطرف نمودن رنگ هایی ناشی از چای و قهوه و سیگار کاربرد دارد.

2- تغییر رنگ دندان به دلیل عوامل داخلی

متاسفانه عوامل داخی بر روی عاج و مینای دندان تاثیر گذاشته و در مقایسه با عوامل خارجی به پروسه درمانی بیشتری نیاز دارند. برخی از عوامل تاثیر گذار در تغییر رنگ دندان به دلیل عوامل داخلی به قرار ذیل است:

  • سایش دندان ها

افزایش سن، سایش دندان به مرور زمان و ساخته شدن عاج ثانویه زردتر از مهم ترین عوامل تغییر رنگ داخلی دندان ها به شمار می آید. تغییر رنگ دندان به دلیل این عوامل ذکر شده معمولا به سختی با بلیچینگ دندان از بین می رود. یا حتی در مواردی که شدت آن بالا است و این روش درمان برای آن کارساز نخواهد بود.

  • مصرف برخی از داروها

تغییر رنگی که ب دلیل مصرف دارو است ممکن است قبل و بعد از تشکیل کامل دندان اتفاق افتد. این داروها با ورود به عاج دندان و از طریق برخی واکنش ها مانند واکنش با کلسیم منجر به تغییر رنگ دندان ها می شوند.

  • زردی

کودکانی که به یرقان طولانی مدت مبتلا می شوند ممکن است تعداد از دندان هایشان دچار تغییر رنگ شود.

  • ضربه و تروما

از دیگر عوامل تغییر رنگ داخلی دندان ضربه است به عنوان مثال تغییر رنگ صورتی به دلیل تحلیل داخلی دندان رخ می دهد. تغییر رنگ زرد از عوامل آهکی شدن پالپ دندان است و تغییر رنگ های سیاه نیز به لیل از بین رفتن عصب و پالپ دندان روی می دهد.

  • زیاده روی در مصرف فلوراید

مصرف بیش از حد فلوراید نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تغییر رنگ داخلی دندان است.

  • وراثت

برخی از تغییر رنگ های داخلی می تواند دلیل ارثی داشته باشد به گونه ای که ساختار و عاج دندان معیوب بوده و تغییر رنگ رخ می دهد. برای این منظور می توان مشکلاتی نظیر آملوژنز ایمپرفکتا و دنتینوژنز ایمپرفکتا را نام می برد.

مراقبت های توصیه شده توسط بهترین مرکز بلیچینگ دندان در تهران

برای تاثیر گذاری و درایفت نتیجه دلخواه از این درمان بایستی نکات مراقبتی ذیل را رعایت کنید:

  • بعد از اتمام فرایند درمان بلیچینگ دندان در تهران بیمار باید در ساعات اولیه لثه خود را به منظور جلوگیری از التهاب با آب گرم شستشو و ماساژ دهد.
  • از مصرف مواد غذایی رنگی به مدت 24 ساعت پرهیز کنید.
  • از مصرف نوشیدنی هایی مانند چایی پررنگ، نوشابه و قهوه خودداری کنید.
  • از مصرف غذاهای سرد و اسیدی اجتناب کنید.
  • رعایت بهداشت دهان و تمام اصول بهداشتی در این زمینه را فراموش نکنید.
  • از مصرف دخانیات و کشیدن سیگار و قلیان اجتناب کنید.
  • در هفته ائل بعد از بلیچینگ دندان در تهران از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید.
  • روزانه دو مرتبه مسواک بزنید.
  • یک هفته بعد از درمان مجددا به بهترین مرکز بلیچینگ دندان در تهران به منظور بررسی های لازم مراجعه کنید.

آیا بلیچینگ دندان در تهران به مینای دندان آسیب می رساند؟

موادی که برای بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک استفاده می شود کاملا بی ضرر بوده و هیچگونه صدمه ای به دندان وارد نمی کند. زیرا مواد شیمیایی به کار رفته در آن هیچگونه تاثیر منفی برای ساختار معدنی دندان ها ندارد. و تنها مولکول های آلی رنگی که موجب تغییر رنگ دندان ها شده است را از بین می برد.

برخی از برندهای مواد بلیچینگ دندان برای افزایش طول عمر سفید ماندن دندان ها سطح PH مواد موجود در ژل ها را کاهش می دهند. این عمل اگرچه دوام و ماندگاری ژل ها را تا حد زیادی افزایش می دهد که برروی مینای دندان تاثیرات منفی بر جای خواهد گذاشت. لذا می توان گفت که ژل های با سطح PH پایین موجب تحلیل ضخامت و سختی مینای دندان می شوند.

سخن نهایی درباره بهترین مرکز بلیچینگ دندان در تهران

در بهترین مرکز بلیچینگ تهران خدمات سفید کردن دندان به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام می شود. در صورتی که تمایل می توانید با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین در صورتی که قصد لمینت دارید پیشنهاد می شود صفحه بهترین دکتر لمینت دندان در تهران را مطالعه نمایید.

مطالب پیشنهادی:

منبع

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟