برای شرکت در دوره ایمپلنت جهاد دانشگاهی تماس بگیرید

دندانپزشکی نیلی

Dental Best

کامپوزیت نانو سرامیک دندان و قیمت آن

کامپوزیت نانو سرامیک دندان
آنچه در این مطلب می خوانید:

اگه قصد دارید کامپوزیت دندان انجام بدین، باید درباره جنسای مختلف کامپوزیت دندان اطلاعاتی کافی رو بدست بیاری. یکی از بهترین و زیباترین جنساش کامپوزیت نانو سرامیک دندان هست. اما کامپوزیت نانو سرامیک چیست ؟ قیمت کامپوزیت نانو سرامیک چقدر است؟ این جنس علاوه بر اینکه استحکام بیشتری داره، برای درخشش و زیبایی دندونا هم خیلی خوبه. اگه می‌خوای با بهترین قیمت و امکان پرداخت اقساطی از خدمات کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی استفاده کنی، کافیه تو این مطلب با ما همراه باشی و همه آنچه که باید درباره نانو کامپوزیت پایه سرامیکی و عکس کامپوزیت سرامیکی و همچنین قیمت هر واحد کامپوزیت نانو سرامیک بدانید رو مشاهده کنید.

کامپوزیت نانو سرامیک دندان
کامپوزیت نانو سرامیک دندان

کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن دندونای قشنگه. فناوری پیشرفته دندونپزشکی باعث شده که هیچکس از داشتن دندونای زیبا محروم نمونه. امروزه یه روش خوب برای زیباسازی دندونا استفاده میشه، که همه ایرادات ظاهری دندان رو برطرف میکنه. اونم انجام کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی هست. حتماً ادامه این مطلب رو بخون که اطلاعات لازم راجع به این روش و انجام کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی بدست بیاری. همچنین اگه قیمت هر واحد کامپوزیت نانو سرامیک نیر رو میخوای ببینی، میتونی از طریق این صفحه چک کنی.

مطلب پیشنهادی:

کامپوزیت نانو سرامیک چیست ؟

کامپوزیت نانو سرامیک چیست
کامپوزیت نانو سرامیک چیست

یکی از کارهای خوبی که میشه برای بهتر شدن لبخند انجام داد، استفاده از کامپوزیت ونیره. در پاسخ به سوال کامپوزیت نانو سرامیک چیست ؟ باید گفت کامپوزیت نانو سرامیک یه روکش نازکه که روی دندانا میذارن و باعث میشه نقایصی مثل پریدگی و زردی دندونت رو پنهان کنه. البته این یه روشه که بهش میشه لبخند رو زیباتر کرد.

دو نوع اصلی از این روکش وجود دارن:

  • کامپوزیت ونیر نانوسرامیک یا پرسلان
  • کامپوزیت ونیر معمولی یا رزینی

روکش کامپوزیت سرامیکی دندون ساخته میشه تا با دندانات سازگار باشه و به شکل سفارشی درست بشه. روکش کامپوزیت معمولاً از مواد رزینی در رنگ دندون درست میشه. هر دوی این روکش‌ها مزایا و معایب خودشون رو دارن. بسته به کاربرد و هزینه‌ای که می‌خواین بکنید، می‌تونید یکی از اینا رو انتخاب کنید.

 

چه افرادی از کامپوزیت نانو سرامیک دندان استفاده می‌کنند؟

این کامپوزیت ونیرها برای بپوشوندن نقایص دندون و بهت دادن یه لبخند همه‌جوره و شاد بهت عالیه. میتونن برای دندونایی که کج و پوچ و ناهموارن، بریده و نشون‌دهنده‌ای دارن، یا حتی دندونایی که لکه دارن یا رنگشون تغییر کرده، استفاده بشن. این کامپوزیت ونیرها بخشی از دندونت رو می‌پوشونن، سرامیکی یا حتی رزینی میتونن باشن. البته با تاجایی که ضخیم‌ترن و همه جا رو دندونت می‌پوشونن تفاوت دارن.

ممکنه تاج دندون هم نیاز به تمیز کردن یا تراشیدن داشته باشه. اگه دندونایت شکلشون مناسبه و فقط میخوای ظاهرشون رو تغییر بدی، مثلا شکل یا رنگشون، کامپوزیت ونیرها گزینه‌ی خوبی میتونن باشن. تاج دندون معمولا وقتی نیاز به تمیز کردن دارن که دندون بیشتری خراب شده باشه. به عنوان مثال، اگه دندونت شکسته باشه یا نیاز به کانال ریشه داشته باشه، تاج هم باید تعمیر بشه.

البته قضاوت اینکه دندونایت برای کامپوزیت ونیرهای نانوسرامیکی مناسبن یا نه به عهده‌ی دندونپزشکته و برای همین قبل از هرکاری باید یه معاینه از یه متخصص دندونپزشک داشته باشی.

 

انواع کامپوزیت نانو سرامیک دندان

دندانپزشک، بسته به تشخیص و بودجه خودش، یکی از سه نوع ونیر رو انتخاب می‌کنه:

  • کامپوزیت ونیر مستقیم
  • کامپوزیت ونیر غیرمستقیم
  • کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی

کاربرد ونیرهای کامپوزیت

کامپوزیت ونیر مستقیم

ونیرهای کامپوزیت مستقیم، روکش‌هایی هستن که از ماده رزین کامپوزیت ساخته میشن و مستقیماً روی دندونت قرار میگیرن. تو یه جلسه کوتاه، دندانپزشک دندونات رو برای استفاده از ونیر آماده میکنه و فرایند استفاده ازش توهمی کمی داره. به این معنی که نیازی به عمل جراحی یا خراب کردن زیادی روی دندون نیست.

کامپوزیت ونیر غیرمستقیم

تفاوت اصلی بین ونیرهای کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم اینه که روند استفاده‌شون متفاوته – نه ماده‌ی استفاده‌شده. دندانات هم مثل روش مستقیم آماده میشن. اما ونیرهای کامپوزیت غیرمستقیم به صورت “غیرمستقیم” در خارج از دهانت، در مطب دندانپزشکی یا لابراتوار ساخته میشن. تا زمان آماده‌شدن ونیرهای غیرمستقیم، روکش‌های موقتی استفاده میکنی. تو جلسه دوم، ونیرهای کامپوزیت غیرمستقیم با یه لایه چسب روی دندانت قرار میگیرن. باید بگم که ونیرهای کامپوزیت نانو سرامیک دندان هم میتونن تو این دسته باشن.

روکش‌های کامپوزیت غیرمستقیم بهتر از روکش‌های مستقیم هستن. مقاومت بیشتری در برابر سایش دارن و در برابر شکستگی هم خیلی مقاومت‌بخش هستن. البته هزینه‌ی این روکش‌ها بیشتر از روکش‌های کامپوزیت مستقیمه.

نانو کامپوزیت پایه سرامیکی

نانو کامپوزیت پایه سرامیکی
نانو کامپوزیت پایه سرامیکی

این روکش‌ها از مواد سرامیک ساخته شدن. نانو کامپوزیت پایه سرامیکی دندون هم خارج از دهانت ساخته میشه، تو لابراتوار. گاهی اوقات ممکنه یک هفته طول بکشه تا آماده بشن. تو این روش هم مثل روش غیرمستقیم، یه سری ونیرهای موقت استفاده میکنی. وقتی ونیرهای کامپوزیت نانوسرامیک آماده شدن، دندانپزشک میچسبونه‌شون جلوی دندانات و به طوری که طبیعی به نظر برسن. این نوع کامپوزیت از دانه‌های سرامیکی ساخته شده و براقیت زیادی داره. جنسش هم محکم‌تره.

تفاوت کامپوزیت ونیر معمولی و نانو کامپوزیت پایه سرامیکی هر دو اینا مزایا و معایب خودشون رو دارن. برای انتخاب درست، مزایا و معایب کامپوزیت ونیر و همچنین ونیر سرامیکی رو براتون میگم:

مزایای کامپوزیت ونیر معمولی:

  • قیمت کمتری داره.
  • اگه از روش مستقیم استفاده کنی، کار سریع‌تر تموم میشه.
  • میتونه مشکلات زیبایی مثل شکستن دندون، تغییر رنگ و نقایص دیگه رو پوشش بده.
  • جنسش کمی ضعیف‌تر از سرامیکه و اگه استفاده نادرستی بشه، ممکنه بشکنه.
  • شاید زودتر نیاز به تعمیر بشه.

مزایای کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی:

  • ماندگاری بیشتری داره چون از مواد محکم‌تری ساخته شده.
  • به صورت سفارشی ساخته میشه.
  • ظاهرش طبیعی‌تره.
  • میتونه دندون‌های لکه‌دار تیره‌تر یا دندون‌هایی که جایگاهشون نادرسته رو با دندان‌های کامپوزیت متحد کنه.

معایب کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی:

  • قیمت هر واحد کامپوزیت نانو سرامیک بالاتره.
  • روند کار به بیش از یک نوبت نیاز داره.
  • بیشتر درخشش داره.
  • دوام بیشتری داره.
  • ممکنه ونیرها از بین برن و لازم باشه دوباره چسب بشن روی دندانات.

ویژگیهای کامپوزیت نانو سرامیک دندان

ویژگی‌های کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی و لمینیت سرامیکی علاوه بر مزایا و معایبی که این نوع کامپوزیت دارد، ویژگی‌هایی هم وجود دارند که باید بهشون توجه کنید. این ویژگی‌ها به این شکله:

تراش دندان برای گذاشتن کامپوزیت ونیر کمتره. اما در لمینیت سرامیکی بیشتر تراشیده میشه. خیلی از افراد از تراشیده شدن دندان‌ها حس خوبی ندارن و نگران از بین رفتن دنداناشون هستن. که این نگرانی به جا و درسته.

براساس مزایا، معایب و ویژگی‌های کامپوزیت نانو سرامیکی، باید تصمیم بگیرید که آیا قصد انجام کامپوزیت دارید یا نه! برای تصمیم‌گیری بهتر، بهتون پیشنهاد می‌کنم که با یک دندانپزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

مراحل کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی

کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی
کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی

مراحل انجام ونیر معمولی و کامپوزیت نانو سرامیک دندان مراحل انجام این کامپوزیت به این شکله:

  • دندانپزشک با تمیز کردن کامل دندان‌ها و آماده‌سازی آنها برای استفاده، این روند رو شروع می‌کنه.
  • دندانپزشک شما ممکنه مجبور باشه یه لایه نازک از مینای دندان رو برداره تا مواد به دندان بچسبه. اما در صورت نیاز به تغییرات جزئی در شکل یا رنگ، بعضی وقتا نیازی به تراشیدن دندان‌ها نیست.
  • بسته به این که روکش مستقیم یا غیرمستقیم تهیه کنید، روند کمی متفاوته. قبل از استفاده از روکش‌های مستقیم، دندانپزشک مینای دندان‌هاتون رو برای کمک به چسبندگی اچ میکنه.
  • بعد از اون، پزشک از چسب استفاده میکنه تا مواد رزینی کامپوزیت به دنداناتون بچسبه.
  • در آخر، لایه‌های بسیار نازکی از مواد کامپوزیتی به سطح دنداناتون اضافه میشه. دندانپزشک لایه‌های رزین کامپوزیت رو با نور آبی به سرعت روی دندانتون سفت میکنه. میتونید رنگ موردنظرتون رو برای ونیرهاتون انتخاب کنید. دندانپزشک میتونه رنگ‌های رزین کامپوزیت رو با هم مخلوط کنه تا طبیعی به نظر بیان.

در روش غیرمستقیم که کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی هم همینه، مراحل انجامش به این شکله:

  • بعد از اینکه دندانپزشک دنداناتون رو آماده کرده، از دنداناتون قالب میگیره.
  • پس از آماده شدن کامپوزیت‌ها، با استفاده از مواد چسبنده، آنارو میچسبونه.
  • سپس با نور آبی، اونارو سفت میکنه. بعد شروع به تمیز کردن و در صورت لزوم اصلاح کامپوزیت‌ها میکنه.
  • کامپوزیت نانو سرامیکی هم تقریبا به روش غیرمستقیم انجام میشه. البته کمی طولانی‌تره.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مطلب مراحل کامپوزیت دندان رو مشاهده کنید.

روکش کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی یا معمولی چقدر طول می‌کشن؟

نوع کامپوزیت ونیرهای نانو سرامیکی یا معمولی امروزی در مقایسه با مدل‌های قدیمی، عمر بیشتری دارن. این روکش‌ها به طور معمول بین ۵ تا ۷ سال قابل استفاده هستن و بعد از این مدت نیاز به ترمیم یا تعویض دارن. با احترام به مراقبت‌ها و استفاده صحیح، می‌تونن بیشتر هم طول عمر کنن. به عنوان مثال، رعایت مسواک‌زدن منظم، جلوگیری از خوردن غذاهای سفت و شکستن خوردنی‌های سخت مانند یخ، میتونه مدت عمر کامپوزیت ونیر رو افزایش بده. همچنین دندانپزشکان توصیه میکنن از نوشیدن نوشیدنی‌های قهوه، چای و نوشابه با رنگ شدید خودداری کنید. همچنین سیگار نیز بهتره اجتناب بشه، چون میتونه باعث لکه شدن کامپوزیت بشه.

تو عکس زیر دندانای قبل و بعد از استفاده از کامپوزیت ونیر رو میبینید. میتونید روشنی کامپوزیت رو انتخاب کنید. میتونید رنگ خیلی روشن و درخشانی رو انتخاب کنید که به طور معمول نشون میده که شما کامپوزیت داشتید. یا میتونید بخواید دندانپزشک با مخلوط کردن رنگ‌ها و سایه‌ها، رنگی طبیعی‌تر به کامپوزیت‌های شما بده. البته درخشندگی کامپوزیت نانو سرامیک، به رنگش ربطی نداره، اما در هر صورت بیشتر درخشنده هست.

مهمه که بدونید روکش‌های کامپوزیت ونیر رو میتونید به راحتی جدا کنید و با اضافه کردن مواد کامپوزیتی جدید، تعمیر یا تعویض کنید. بعد از اتمام عمر مفیدشون، باید از دندان برداشته بشن.

قیمت کامپوزیت نانو سرامیک

قیمت هر واحد کامپوزیت نانو سرامیک
قیمت هر واحد کامپوزیت نانو سرامیک

در مورد قیمت هر واحد کامپوزیت نانو سرامیک دندان و معمولی هم باید دقت کنید. یکی از موارد مهم برای انتخاب نوع کامپوزیت، هزینه و قیمت ونیر سرامیکی هست. نوع کامپوزیت و تعداد جلساتی که باید به دندانپزشک مراجعه کنید، میتونه تأثیر زیادی روی هزینه‌هاشون داشته باشه. هزینه کامپوزیت نانو سرامیکی از کامپوزیت معمولی بیشتره، اما نگران نباشید، میتونید هزینه و قیمت ونیر سرامیکی رو در دندانپزشکی شبانه روزی سرسبز به صورت قسطی و با تخفیفات پرداخت کنید. میتونید جزئیات قیمت‌ها و تخفیفات انواع کامپوزیت‌ها رو در صفحه قیمت کامپوزیت دندان مشاهده کنید. اگر سوالی درباره نانو کامپوزیت پایه سرامیکی دارید، با ما تماس بگیرید. تیم ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هست.

مطالب پیشنهادی:

سخن نهایی درباره قیمت کامپوزیت نانو سرامیک

اگه می‌خوای لبخندت رو بهتر کنی، کامپوزیت ونیرها یه روش خیلی خوب و غیردائمی برای بهتر شدنشن. همه مزایا و هزینه و اینا رو در نظر بگیر. همچنین به توصیه دکترت هم توجه کن تا انتخاب درستی داشته باشی. یه جورایی در این زمینه تحقیق کن تا با اطمینان انتخاب کنی. می‌تونی برای مشاوره و استفاده از کامپوزیت نانو سرامیک یا سایر انواع کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی با کیفیت و اطلاعات درباره قیمت هر واحد کامپوزیت نانو سرامیک با ما تماس بگیری و اگه خواستی از تخفیفات و کامپوزیت دندان قسطی هم استفاده کنید.

https://www.healthline.com/health/composite-veneers

برندهای کامپوزیت:

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟